Om structuur, emotionele veiligheid en regelmaat te bieden hanteren wij een dagschema met gebruik van dagritmekaarten. Zo weten de kinderen op de groep precies wat er gaat gebeuren. Wel willen wij de kinderen de mogelijkheid bieden om eigen ideeën in te brengen. Daardoor kan het schema soms afwijken.

De activiteiten die worden aangeboden worden afgeleid van het thema, die wij voor een periode van ongeveer 2 maanden gaan ontdekken en beleven. Vooraf gaand aan deze periode wordt er naar alle ouders een activiteitenkalender verstuurd per mail. Bij de activiteiten die worden gedaan kan gedacht worden aan; knutselen, verven, creatief bezig zijn, bewegen, wandelen, erop uit gaan, zingen, open spel, lezen, buiten spelen etc.

Bij de kleinsten tot 1 jaar hanteren wij in overleg met ouders het dagritme. Vanaf dat ze 1 jaar worden, nemen de meeste kinderen langzamerhand het ritme over dat wij hanteren.

Samen

Respect en gelijkwaardigheid
Korte lijnen en laagdrempelig
Betrokken
Eerlijk en open

Groei

Gezonde en uitdagende leeromgeving
Professionaliteit
Spelenderwijs ontwikkelen
De wijde wereld ontdekken

Eigen-Wijsheid

Op je eigen tempo
Iedereen is uniek
Gezien en gehoord worden
Positief zelfbeeld en zelfvertrouwen

Knus

Geborgenheid
Huiselijk
Warm
Speels en enthousiast

Vaste breng- en haaltijden

Little World kent vaste breng- en haaltijden om de continuïteit en de rust op de groep en het groepsprogramma te waarborgen. Ouders kunnen doormiddel van een persoonlijke inlogcode zelf naar binnen tijdens de haal en brengtijden waardoor we de rust op de groepen ook bewaken.

07.30 – 09:00
  • kinderen komen onder begeleiding van ouders binnen
  • tot 9.00 uur wordt er vrij gespeeld
  • ouders nemen eventuele bijzonderheden door met de pedagogisch medewerkers
09.00 – 09.15
  • gezamenlijk opruimen en aan tafel gaan zitten
09.15 – 10:00
  • welkomstliedje zingen, pictogrammen voor die dag ophangen en fruitliedje zingen, fruit eten en drinken
10.00 – 10.15
  • kinderen gaan naar de wc, op het potje of worden verschoond
  • kinderen die gaan slapen worden naar bed gebracht
10.15 – 11:00
  • creatieve activiteiten zoals: plakken, knippen, prikken, verven, duplo-  bouwen, puzzelen, buitenspelen, wandelen enz. of vrij spelen
11.00 – 11.15
  • gezamenlijk opruimen, handen schoonmaken en aan tafel
11.15 – 12.00
  • broodmaaltijd
12.00 – 12.30
  • kinderen gaan naar de wc, op het potje of worden verschoond
  • kinderen die een middagdutje doen, gaan naar bed
  • de overige kinderen gaan spelen (puzzels, tekenen enz.)
12.30 – 13.00
  • kinderen die alleen de ochtend komen gaan naar huis
  • kinderen voor de middag worden gebracht
13.15 – 14.15
  • pedagogisch medewerkers schrijven dagboekjes en bereiden dingen voor de middag/volgende dag voor
  • kinderen spelen gezamenlijk of individueel
14.15 – 14.30
  • de meeste kinderen komen weer uit bed, gaan naar de wc/ op de po of worden verschoond
  • met de andere kinderen wordt opgeruimd
14.30 – 15.15
  • aan tafel sap of thee (evt. met melk) drinken en koek, cracker, fruit of rozijnen eten
15.15 – 16.30
  • indien nog nodig kinderen verschonen, op de po of wc
  • allerlei activiteiten, gezamenlijk of individueel
16.30 – 17.00
  • aan tafel om een soepstengel te eten en sap/water te drinken
  • pedagogisch medewerkers verschonen alle kinderen nog een keer
  • pedagogisch medewerkers bespreken met ouders de dag
16.30 – 18.30
  • kinderen worden opgehaald

Speel onbezorgd en vrij en groei op tot je mooiste jij